Kada sezona prazničnih sniženja krene, ključno je znati ko ima prave ponude i kako ih prepoznati. U Srbiji – zbog logistike, troškova dostave i sezonskih promocija – razlike između prodavnica mogu biti velike. U ovom tekstu ću proći kroz najpopularnije lance i sajtove, istaknuti njihove prednosti i mane, i dati ti savete kako da izvučeš maksimum iz novogodišnjih popusta.
Glavni lanci i online prodavnice u Srbiji
Tehnička i elektronska oprema
Lanci poput Gigatron, Tehnomanija, WinWin, Extreme Digital često nude značajne rasprodaje tokom novembra i decembra. Prate sezonske kampanje kao što su Black Friday i Cyber Week, i često kombinuju popuste sa besplatnom dostavom ili dodatnim proizvodima kao poklonima.
Posebno obrati pažnju na dane “flash sale” – u tim periodima proizvodi nestaju brzo. Konkretno, Tehnomanija i WinWin u nekim godinama nude popuste koji se smenjuju svakih par sati, pa redovno osvežavaj stranice.
Moda i obuća
Zimske kolekcije brzo ulaze u sniženja. Tržni centri i modni lanci poput Fashion Park, Office Shoes, Deichmann, kao i domaće radnje poput Eventus Outlet, često imaju „stalne outlet sekcije“ sa obeleženim popustima do 70 %.
Online platforme poput Fashion&Friends, Shein (za globalne dodatke) i domaćih e‑shopova uz slanje za Srbiju često imaju kodove za dodatne popuste uz sezonske rasprodaje.
Kućni dekor i namještaj
Prodavnice za uređenje doma — Ikea (gde je dostupno), Emmezeta, JYSK — često koriste završne rasprodaje da isprazne zalihe zimske dekoracije. Pogotovo nakon Nove godine, kada se praznični asortimani povlače.
Hrana, pokloni, paketi i supermarketi
Supermarketi i lancima hipermarketa (kao što su Maxi, Idea, Lidl) često imaju tematske ponude — “poklon paketi”, ukrasne setove, poklone iznenađenja. Njihovi oglasi često počinju ranije, već od novembra, sa kuponima koje možeš kombinovati.
Lokalne i niche radnje
Ne zaboravi male zanatske radnje, božićne sajmove i e‑shopove koji prodaju lokalne rukotvorine. Popusti možda neće biti masovni, ali kvaliteta i originalnost često opravdaju cenu. Osim toga, takve radnje često nude fleksibilnost (pregovaranje, sastavljanje kompleta po želji).
Prednosti i mane pojedinih pristupa
| Pristup | Prednosti | Mane |
|---|---|---|
| Veliki lanci / brendovi | Stabilnost, garancija, sigurni proizvodi, često bolja korisnička podrška | Manje fleksibilnosti, troškovi dostave, moguće da “flash popusti” brzo nestanu |
| Outlet / rasprodajni centri | Veće uštede, fizički pristup proizvodima, mogućnost pregovora | Ograničen izbor, rasprodato brzo, potreban put do centra |
| Online specijalizovani sajtovi | Brza uporedba cena, kodovi, dostava | Rizik kašnjenja, trošak dostave, nemogućnost provere uživo |
| Lokalne zanatske radnje / sajmovi | Originalnost, personalizacija, direktni kontakt sa prodavcem | Manje opcija, usporena logistika, često bez standardnih popusta |
Kako izvući maksimum iz ovih trgovina
-
Prati newsletter-e svih relevantnih radnji — često šalju ekskluzivne kodove samo pretplatnicima.
-
Koristi aplikacije i agregatore cena (ako su dostupni) da vidiš istoriju cene proizvoda.
-
Poseti fizičke radnje kad počnu “pre‑black friday” dani — često su prve ponude već tada aktivne.
-
Kombinuj popuste — kod + sezonska akcija + program lojalnosti.
-
U vreme praznika često se pojavljuju popusti “posle Nove godine” za dekor i poklone — idealno za buduće zalihe.